Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Es Migjorn, resignat a haver de descomptar-ne, per segona temporada, un percentatge gens menyspreable del cànon
Les platges des Migjorn Gran continuen pràcticament sense arena. El consistori preveu una temporada similar a la passada quan no es van poder instal·lar gairebé gandules ni para-sols. Això va fer que l’ajuntament deixàs d’ingressar 60.000 euros de les concessions.
Els temporals de 2023 van convertir platges com Sant Adeodat en un codolar. No hi ha cap pista de l’arena fina que cobria aquest trosset de costa de poc més de mig quilòmetre de llargària, que ha quedat completament esborrada. La temporada arrencà, en conseqüència, sense serveis. Una realitat que va fer baixar els ingressos del concessionari un 38%. L’Ajuntament ha hagut de recalcular a la baixa el preu de la concessió i descomptar-ne uns 60.000 euros del cànon anual.
Els temporals obligaren l’estiu passat a retallar tretze para-sols, 26 gandules, 5 patins de pedal o velomars, sis caiacs i 4 taules de pàdel surf. Un daltabaix que ha acabat passant factura a l’Ajuntament.
La platja de Sant Tomàs presenta més bon aspecte que les de Sant Adeodat i Binigaus, assolades per la DANA. Quan falten dos mesos per arrencar la temporada, només toca asseure’s i esperar.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou