Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

El Servei de protecció d'espècies ha realitzat el seguiment a les diferents poblacions des que va començar la seva recuperació
El Servei de protecció d’espècies ha comptabilitzat un total de 29.581 larves durant el darrer recompte entre els mesos de juny i agost del 2021. El recompte anual de ferreret ha finalitzat amb un total de 29.581 larves, un nombre semblant als tres anys anteriors. La població manté així la tendència a l’alça, ja que, des que començaren els recomptes, l’any 1991 arran de la posada en marxa del primer pla de conservació, la població s’ha doblat (llavors se’n calcularen 13.914).
Els encarregats de fer els recomptes de larves és el Servei de protecció d’espècies del Govern, i les zones que més vigilen són gorgs i aljubs, hàbitats més comuns del Ferreret. Segons els tècnics, el control que es fa a aquets ambibis, no es fa a cap altre lloc del món, però els ajuda documentar i contribuir en la recuperació de l’animal.
El ferreret (Alytes muletensis) és una espècie endèmica en perill d’extinció que, de manera natural, només viu als gorgs dels torrents de la Serra de Tramuntana. Va ser descrit l’any 1977 sobre restes fòssils, però no va ser fins a 1980, quan va ser trobat viu a la Serra de Tramuntana.
Des de l’any 1985 es porten a terme mesures de conservació del ferreret que inclouen, entre d’altres, cria en captivitat i alliberament, retirada de predadors introduïts, restauració d’hàbitats o creació de noves poblacions. Des de l’any 1991, i de manera ininterrompuda, es porta a terme un cens anual de larves a totes les localitats conegudes.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca