Un iot de 64 metres d’eslora encalla a una seca des Pujols, a Formentera
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament

Els taurons i rajades de la Mediterrània estan greument amenaçades
A la Mediterrània hi ha prop de 45 castes de taurons i una trentena de rajades i la gran majoria estan greument amenaçades. Moltes d’elles són presents a la Mar Balear, on abans eren abundants.
De fet, aquí, el tauró martell o llunada s’ha reduït a un 1 per 1000 respecte de fa mig segle. La reducció dràstica es deu, principalment a l’activitat pesquera del segle passat, tant a captures accidentals com a la creença que era un depredador que feia minvar el peix. Experts que han participat a les jornades organitzades per la Fundació Marilles per salvar els taurons suggereixen que part de la solució passa per canviar l’ús d’algunes arts de pesca.
Les rajades i els taurons són un indicador de la salut de la biodiversitat marina. Segons els científics, en ecosistemes semblants al balear les rajades i els taurons suposen un 25% de la biomassa mentre que aquí no arriben a l’1%.
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament
Segons assenyalen, la infraestructura condiciona el creixement d'un sector amb demanda, diuen, d'aquestes embarcacions recreatives de grans dimensions
Els protocols festius inclouen un règim sancionador que defineix les infraccions