Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Mentre que a Mallorca des del 2020 es permet la caça recreativa per controlar l'espècie, a Menorca no es valora fer-ho per qüestions de protecció mediambiental
Cada mes els tècnics de l’Albufera des Grau envien mostres de crancs blaus a la UIB per estudiar l’espècie. Es fa el mateix procés a s’Albufera de Mallorca i a ses Salines d’Eivissa. Es tracta d’un crustaci amb característiques molt concretes.
El cranc blau es va localitzar a les Balears per primer cop el 2017 i encara es troba en una situació complexa en l’àmbit legislatiu. Una de les implicacions que té no aparèixer al catàleg espanyol d’espècies invasores és que les institucions no estan obligades a legislar per controlar-la. A les illes, només a Mallorca es permet amb autorització la caça recreativa del cranc blau a 11 punts concrets i per consum propi. Com es tracta d’una espècie apreciada gastronòmicament, també existeix la caça furtiva que genera altres problemes.
Des del parc natural de s’Albufera des Grau esperen que amb el temps apareguin depredadors naturals que els facin integrar-se dins la xarxa tròfica. El Consell de Menorca desestima expedir llicències especials de pesca del cranc blau perquè diuen que està localitzat a zones naturals especialment sensibles.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte