Detenen un pilot de dron per fer volar l’aparell damunt un acte amb la reina Sofia
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
El primer ministre assegura que l'atacant es va inspirar en Estat Islàmic
La policia israeliana patrulla el barri del suposat autor de l’atac. Cerca persones vinculades a ell i que el podrien haver ajudat a perpetrar l’atemptat. De moment hi ha 9 detinguts, i cinc són familiars seus.
Les xarxes socials han publicat les imatges d’una càmera de seguretat que va gravar els fets. En aquestes es veu com el camió que conduïa envesteix a tota velocitat un grup de joves en servei militar que esperen per pujar a un autocar. Alguns dels supervivents fugen mentre el vehicle maniobra per atropellar de nou els que han quedat estesos al terra. Emmig del pànic generalitzat, un oficial i diversos soldats disparen contra l’atacant, que mor a la cabina.
Els impactes de bala s’aprecien en el parabrises del camió. Sota les seves rodes varen quedar atrapades algunes de les víctimes durant hores. Hi ha quatre morts- tres dones i un home- i 17 ferits en aquest atac ocorregut a Jerusalem est i que repeteix el modus operandi d’atemptats com els de Niça i Berlín.
El terrorista és un jove de 28 anys, pare de 4 fills. El Gabinet de Seguretat israelià, reunit d’urgència ha acordat bloquejar el barri on vivia, incrementar les barreres de seguretat als districtes on viuen palestins i permet detenir qualsevol persona sospitosa d’estar vinculada amb Estat Islàmic. El Primer Ministre, Benjamin Netanyahu, ha assegurat que el DEASH és l’inspirador d’un atac que adverteix que tindrà resposta. La família del sospitós ha declarat que no sabia que formàs part de l’Estat Islàmic o de cap altre moviment. L’home, tampoc no tenia antecendents. Milers de simpatitzants de Hamàs han celebrat l’atemptat pels carrers de Gaza. El seu portaveu el considera com una acció valenta a les violacions d’Israel contra els palestins.
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears
A l'octubre es va posar en funcionament aquest projecte de l'IMAS i anomenat SAI-DIC, pioner a Espanya