La Policia Local de Palma ha posat en marxa un protocol per a la interacció amb persones transsexuals. És una guia perquè tots els agents del cos sàpiguen entendre i respectar les qüestions relatives a la identitat de gènere d’aquestes persones. Recull per exemple, que tenen dret a triar si els escorcolls corporals els fa un agent home o dona o triar quin lavabo volen utilitzar.
Per aplicar el protocol basta que aquestes persones s’identifiquin com a transsexuals, encara que el seu document d’identitat no ho reflecteixi. La policia local farà formació als agents per explicar totes aquestes pautes. El protocol ha estat consensuat amb associacions LGTBI.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros