Salut suspèn cautelarment la cuina central de Can Arabí, que dona servei a 33 escoles de Mallorca
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
L'informe acusa de participar en aquest frau a 18 persones, entre elles el propietari del Grup, Bartolomé Cursach
Foto d'arxiu. /EUROPA PRESS
176Un informe del Grup de Blanqueig de Capitals de la Policia Nacional acusa al Grup Cursach de defraudar almenys 51 milions d’euros a Hisenda i altres 14,7 milions a la Seguretat Social entre 2010 i 2016.
L’informe, al que ha tingut accés Europa Press, va ser lliurat la setmana passada al Jutjat i acusa de participar en aquest frau a 18 persones, entre elles el propietari del Grup, Bartolomé Cursach; l’exdirector general, Bartolomé Sbert; i l’actual director general, Miguel Pérez Marsá.
Segons la Policia, el Grup va cometre aquest frau no declarant els beneficis reals de les seves empreses i mitjançant la contractació irregular de part dels seus treballadors -amb el que s’evitava el pagament d’impostos i càrregues socials que correspondrien-.
El Grup de Blanqueig ha detectat aquestes irregularitats en les discoteques Tito’s, BCM, Paradise, Megarena, Riu Palace i Megapark i en el Restaurant Asadito.
Els investigadors descriuen en l’informe “un sistema de defraudació perfectament orquestrat pels seus responsables” i “conegut almenys per tots els treballadors que disposaven de certa capacitat” en apartats com el control dels empleats i el pagament diari de sous, contractacions, accés i control de les recaptacions o la venda i repartiment de tíquets.
Al llarg d’unes 400 pàgines l’informe analitza els documents localitzats en els diferents establiments i els creua amb converses i missatges intervinguts i les xifres oficialment declarades. Per això, la xifra presumptament defraudada, de més de 65 milions d’euros, correspon als anys en els quals s’ha trobat algun document que permetés comparar les quantitats declarades, però el frau podria ser superior.
De fet, els investigadors adverteixen que aquesta quantitat suposa “una ínfima part del defraudat en la totalitat de les societats del grup”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades