La Policia Nacional alerta de l’increment de les estafes per internet. Demanen als afectats que no paguin les quantitats que els estafadors reclamen mitjançant xantatges i, sobretot, que no tenguin por de denunciar.
Dani és el nom fictici d’un mallorquí que ha estat víctima d’una estafa. El seu malson començà el mes de juny quan va accedir a una pàgina de contactes. Poc després, començà a rebre missatges i telefonades en què li demanaven doblers en concepte del temps que havia fet perdre a les anunciants. Va arribar a pagar en dues ocasions abans de denunciar. “Amenaces de mort, em vaig espantar i vaig fer un ingrés del que em vam demanar ells”.
La Policia adverteix que es tracta d’una estafa molt habitual i que sempre s’ha de denunciar. També és cabdal guardar totes les proves de què es disposi. La investigació és complexa, ja que els estafadors sovint es troben fora d’Europa.
No s'han perdut la cita la presidenta del Govern, Marga Prohens, i el batle de Palma, Jaime Martínez, a més de regidors i altres representants polítics dels partits del PP i Vox
Això després de rebutjar el recurs que presentà l’Ajuntament contra la decisió cautelar del TSJIB per la denúncia de 22 empresaris contra la conversió en zona de vianants d’aquesta plaça