Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    
    
    
        
Ha estat en una operació a escala nacional, en què han estat alliberades denou persones més a la Península
                            
                            Imatges: Policia Nacional.
110La Policia Nacional allibera 23 víctimes que eren explotades laboralment en establiments de manicura en cinc províncies espanyoles. Hi ha catorze persones detingudes entre les quals les quatre presumptes responsables de l’organització criminal, una de les quals ha ingressat a la presó provisional. Han estat alliberades 23 persones entre les Balears, Barcelona, Alacant, Sevilla i Biscaia. A Palma, han estat quatre.
El modus operandi d’aquesta organització era captar les víctimes al seu país, al Vietnam. Les traslladaven a Hongria i els oferien targetes de residència i de feina per viure a Espanya. Aquí tenien allotjament i les matriculaven a centres d’idiomes perquè obtinguessin el permís d’estada per estudis. El deute que acumulaven les joves era de 20.000 euros. Treballaven de dilluns a diumenge, 10 hores diàries i sense un sou.
Aquesta operació policial es va iniciar el mes d’abril quan detectaren que a diferents locals de manicura de Palma hi havia treballadores que podien ser víctimes d’explotació laboral. A la mestressa d’aquests negocis se la va relacionar amb els propietaris d’altres establiments de la Península. Hi han fet feina més de 150 agents. S’hi han intervingut 79.000 euros en efectiu, cinc vehicles d’alta gamma i joies i s’han desbloquejat 291.000 euros de comptes bancaris.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
                        
                    S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes