El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
La Policia Nacional recorda que els bancs mai sol·liciten per telèfon dades personals dels seus clients
109
La Policia Nacional està rebent nombroses denúncies de persones en les quals es posa de manifest que són enganyades, en creure que estan realitzant gestions bancàries amb personal relacionat amb el seu banc.
La forma d’engany consisteix a rebre un SMS o una crida identificada amb un número que pertany a la seva entitat bancària i identificar-se com a gestor de la mateixa i manifestar que pel que sembla s’ha produït un càrrec per un import determinat, el presumpte gestor li pregunta si ha fet aquesta operació i en cas de no haver efectuat aquesta operació bancària li indica que “punxi” en un enllaç facilitat per l’estafador.
Una vegada en aquest enllaç, li sol·liciten les dades de la clau de la seva targeta de crèdit, d’aquesta manera tan senzilla, l’estafador ja pot efectuar càrrecs sense el consentiment del titular de la targeta bancària. Per això, la Policia Nacional aconsella que mai es faci clic en l’enllaç facilitat.
Una vegada completades les dades, el ciberdelinqüent efectua novament una trucada per a posar nerviós a l’estafat comunicant-li que està intentant fer-li càrrecs, per la qual cosa s’ha de penjar i dubtar d’aquesta crida, i el perjudicat ha de cridar a la seva entitat bancària per a comunicar que està sent víctima d’una presumpta estafa. En cas d’atendre la trucada del ciberdelinqüent, aquest intentarà continuar enganyant-lo, amb l’excusa de què està sent víctima d’una estafa, sol·licitant uns codis per a solucionar el problema, facilitant-los la víctima en creure en tot moment que està operant amb un gestor o personal de la seva entitat bancària. Aquests codis són autoritzacions per a realitzar càrrecs de compres.
La Policia Nacional recorda que els bancs mai sol·liciten per telèfon dades personals dels seus clients.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle