El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Els detinguts haurien contactat amb un grup criminal establert a Madrid, que es dedicava a facilitar targetes de residència falses, a canvi de 6.000 euros en efectiu
Edifici de la Policia Nacional de Palma (Imatge d'arxiu)
93Agents de la Policia Nacional han detingut aquest passat dilluns dues persones d’origen colombià, com a presumptes autores d’un delicte de falsedat documental, a Palma.
Segons ha informat Policia Nacional, el passat 7 de juliol una dona es va personar a les dependències de la Policia Local d’Andratx, preguntant si algú havia lliurat una targeta de residència familiar comunitària al seu nom, la qual havia extraviat unes hores abans. L’agent de policia que estava de servei li va informar que no s’havia lliurat cap document d’aquest tipus. Poques hores després, una patrulla de policia del mateix municipi va fer lliurament a la comissaria de la citada targeta, que havien trobat a la via pública, i que va rebre el mateix agent que va atendre la propietària.
La Policia Local va realitzar un examen superficial de la targeta i va concloure que podria ser falsa. Llavors, la Policia Local d’Andratx va comunicar la troballa als agents especialitzats de la Policia Nacional, que es varen fer càrrec de la investigació.
La recerca conclou que els dos detinguts, arribats a Espanya l’any 2007, haurien contactat presumptament amb membres d’un grup criminal establert a Madrid, que es dedicava a facilitar targetes de residència falses, a canvi de 6.000 euros en efectiu. Els membres d’aquest grup van ser investigats i detinguts en el seu moment per agents de la Comissaria General d’Estrangeria, a Madrid.
Prèviament a l’obtenció de les targetes, tots dos detinguts van haver de sol·licitar i obtenir personalment a la corresponent Oficina d’Estrangeria, un certificat d’assignació de número d’identitat d’estranger(NIE). Després varen comunicar aquests números NIE als falcificadors perquè poguéssin falsificar les targetes de residència.
Els detinguts varen utilitzar aquestes targetes en diverses ocasions per a realitzar tota mena de tràmits administratius, signatura de contractes, altes de la seguretat social i cobrament de prestacions de desocupació, entre altres.
En tenir coneixement de tot l’investigat, els agents policials van procedir a la detenció dels dos presumptes autors, per un delicte de falsedat documental.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle
S'estrena un nou tipus de prova, més orientat a les habilitats professionals