Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
A partir de dimarts la temperatura mínima davallarà una mica a Mallorca i a les Pitiüses
Foto: CATI CLADERA
100Pols en suspensió
Hem encetat la setmana immersos de ple dins la segona irrupció de pols africana de l’any. Aquesta vegada amb precipitació, la pluja de terra – roja ha arribat amb més força al ponent de l’arxipèlag avui de matinada i s’ha a anat traslladant cap a Mallorca i Menorca durant el dematí.
Fins a migdia, les quantitats més significatives són
-Sant Antoni 9,6 mm
-Sant Mateu 9 mm
-Andratx 5 mm
-Estellencs 4 mm
-Deià 2 mm
La invasió de pols africana no només afecta la Mediterrània occidental, avança direcció nord i arriba, travessant Europa, a les Illes Britàniques i la península Escandinava. Ve associada a una pujada de la temperatura a tot l’oest del continent.
Aquests dies que venen la irrupció de pols africana disminuirà però no farà net de tot, continuarem amb partícules de pols en suspensió els pròxims dies.
Sense més precipitacions a la vista
Demà farà un dia més clar, hi haurà niguls però estarà tan cobert com avui i no plourà. El vent girarà a llevant i gregal i a la mar hi haurà maror. La temperatura mínima davallarà una mica a Mallorca i a les Pitiüses, la màxima pujarà lleugerament al sud i ponent de Mallorca i a Eivissa i Formentera.
Dimecres el cel estarà gairebé destapat a partir de mig matí, a primera hora hi haurà niguls baixos i boira, Temperatura estable, vent de component est fluix. Dijous pujarà la temperatura i continuarem amb una situació molt similar, cel clar les hores centrals del dia i boirines de matinada i a primera hora. Arribaran niguls alts a partir de divendres.
La temperatura no variarà gaire la resta de la setmana, serà suau, i de precipitacions tampoc no n’esperam.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre