El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
El màxim històric de pressió humana a les Balears va ser l'any passat a tot l'arxipèlag, tot i que per illes hi ha diferències
L’inici de la temporada turística implica també un augment de la pressió humana, amb l’arribada dels turistes. Aquest dimecres s’han conegut les dades globals de l’any passat.
De cada vegada arriba més gent. Aquesta seria la conclusió principal, però hi ha excepcions. L’Ibestat mesura el nombre de gent que hi ha cada dia damunt les Illes i aquesta és la corba de l’any passat.
Una corba absolutament estacional, amb els valors màxims a l’estiu i els mínims a l’hivern, sobretot els dies de Nadal. El màxim de l’any passat —i de tota la sèrie històrica des que hi ha registres— és del 6 d’agost: hi va haver més de 2.083.000 persones. Ara bé, per illes hi ha diferències i els màxims històrics no són tots del mateix any.
A Mallorca coincideix i el màxim va ser el 4 d’agost de 2025, amb gairebé un milió i mig de persones. A Menorca el màxim també és de l’agost, però de 2024, amb més de 231.000 persones. L’any passat s’hi va estar a prop, però no s’hi va arribar. I a les Pitiüses el màxim històric no és ni d’aquest estiu passat ni de l’altre, és del 9 d’agost de 2017 amb gairebé 377.000 persones. Prop de 8.000 persones més que el màxim de l’any passat.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades