L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
L'estudi posa en relleu la importància d'engegar polítiques de conservació i regeneració d'aquests espais.
Les dunes i la seva vegetació són una barrera natural per aturar l’arena que arrossega el vent. D’aquesta manera, s’evita l’erosió de les platges. És el que ha demostrat l’estudi de mesurament del vent en superfície i transport del sediment en el sistema dunar engegat per dos investigadors de la Universitat de les illes Balears en col·laboració amb la universitat de Cadis i un centre del Regne Unit.
De fet, els sistemes dunars són el reservori d’arena que després permet recuperar les platges, una vegada han passat els episodis meteorològics extrems. Les polítiques de regeneració duites a terme fins ara han demostrat la seva ineficàcia des del punt de vista ambiental, ja que extreure l’arena de mar endins suposa un perill per al fons marins. D’altre banda, s’ha demostrat que la reconstrucció de la platja es perd ràpidament amb un temporal, retornant l’arena a la mar. Per tant, és costosa i ineficient.
Només el 9 per cent del litoral de les illes és de costa arenosa. El boom del turisme de masses a partir de la dècada dels seixanta va suposar la destrucció de bona part dels sistemes dunars existents a Mallorca, ja que la franja arenosa és la que major pressió antròpica ha patit. sistemes dunars com els de la platja de Santa Ponça o s’Arenal han desaparegut.
Els sistemes dunars tenen una gran importància a l’hora de lluitar contra els efectes adversos del canvi climàtic. Està demostrat que combat més bé un temporal mareítim un sistema dunar ben conformat que un passeig marítim o un espigó.
Les mesures de protecció blanes són les més adients per recuperar aquests ambients. Alguns exemples podrien ser acordonaments, cartelleria, treballar lar conscienciació social, les trampes de captació de sediment o les polítiques de ressembra de vegetació local pròpia.
Es tracta d’espais dinàmics que es recuperen amb rapidesa. Els mesos d’hivern són els millors per treballar-ne, ja que la pressió antròpica desapareix i és quan hi ha major incidència de temporals marítims i vent.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues