L’UME acudirà a Eivissa, després d’uns ruixats que han fet aturar l’activitat al seu aeroport
Formentera també pateix les conseqüències de nous aiguats

L'acció de les dessalinitzadores i depuradores té greus repercussions pel medi marí
L’acció de les dessalinitzadores i depuradores té greus repercussions pel medi marí. La Fundació Mar Illes, en el seu darrer inform, alerta de com s’ha incrementat el cabal d’aigua depurada i des-salinitzada en els darrers anys.
Concretament, la producció d’aigua dessalinitzada s’ha multiplicat per cinc en els darrers sis anys, i els seus efectes nocius s’afegeixen als de les 33 depuradores que aboquen l’aigua residual a la mar a través dels emissaris submarins. Aquestes són algunes de les principals dades que es desprenen del darrer informe Mar Balear.
L’Agència Balear de l’Aigua n’és conscient, d’aquesta problemàtica. Per això ja fa feina per posar solució a l’emissari de Talamanca, a Eivissa, que és la depuradora amb unes conseqüències més greus. El que s’ha observat és que l’estiu passat, sense gairebé turisme, el cabal de depuració va minvar un 30 per cent.
Formentera també pateix les conseqüències de nous aiguats
Els aeroports han estat afectats pel mal temps
La carretera vella entre Manacor i Sant Llorenç roman tancada
A les Pitiüses, la Conselleria d'Educació, a través d'Emergències, ha recomanat a les famílies cercar els seus infants a les escoles abans del migdia