A la finca ecològica de Cas Batlet des Ca Marí la producció de verdures i hortalisses d’hivern ha davallat un 90% respecte de l’any passat. Tot i que tenen regadiu amb aigua de pou, la manca de pluges els afecta greument.
A Formentera, durant el 2023 ha plogut la meitat que el 2022; de 444 litres, a 240. Aquest mes de gener as Ca Marí ha plogut poc més de 15 litres. El camp està molt sec i ho tenen complicat per poder sembrar, i, si no ho fan, no tendran cereals per al bestiar.
Precisament, el Consell de Formentera reparteix a partir d’aquest dilluns menjar per a les espècies ovina i caprina, però els pagesos demanen també menjar per al sector porcí. La institució prepara més ajudes.
Les subvencions del 2023 no es varen poder atorgar per manca de personal en el departament d’Agricultura. Ara, a més, s’ha demanat al Govern que s’adaptin les ajudes a la realitat de Formentera, on les explotacions són més petites.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular