La borrasca Samuel deixa 36 incidents a Menorca
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
El projecte ja disposa de l'interès general del Consell i del permís d'obres de l'Ajuntament d'Alaior
Ja hi ha data per a l’obertura. La propietat de Rafal Rubí, a Alaior, confia que el futur parc arqueològic projectat al jaciment serà una realitat el maig vinent. Després d’aconseguir l’interès general del Consell, els propietaris compten ja amb la llicència municipal d’obres per començar a eixermar i explanar els 1.000 metres quadrats de terreny que acolliran el futur aparcament.
Darrera la iniciativa, hi ha els mateixos professionals que s’ocupen de la gestió privada de la fortalesa de La Mola, a Maó, amb l’exconseller menorquí de Cultura, Simón Gornés al capdavant. La societat, que ja ha manifestat el seu interès en repetir l’experiència amb d’altres jaciments arqueològics de l’illa, ja ha aconseguit, de fet, un ajut públic de 2.000 euros del mateix Consell per portar-hi a terme un projecte d’investigació.
El de Rafal Rubí serà el cinquè assentament talaiòtic de l’illa on es cobra actualment entrada, juntament amb els de Torre d’en Galmés, Torralba d’en Salort, Talatí de Dalt i la Naveta des Tudons. Serà, també, el tercer projecte de gestió privada d’un jaciment arqueològic a Menorca després de les experiències del poblat talaiòtic de Talatí de Dalt, a Maó, i de Torralba d’en Salort, propietat de la Fundació Illes Balears i que gestiona l’empresa Nurarq.
Esbucar els ponts de l’Argentina i Rafal Rubí costa 1,2 milions d’euros
Partidaris i detractors de l’alternativa en superfície a Rafal Rubí xoquen en el ple del Consell
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
S'estrena un nou tipus de prova, més orientat a les habilitats professionals
El marit de la víctima i diversos testimonis varen evitar que una dona fos introduïda per força dins un vehicle
Menorca roman incomunicada per via marítima