És la segona publicació de la jove editorial menorquina Edicions Cuc
La pupil·la de la mar és la darrera publicació del filòleg Bartomeu Obrador. Una convidada a reflexionar al voltant dels 400 anys de cultura islàmica a Menorca, escrita amb un to irònic i punyent.
D’ençà de la conquesta de 1287, la relació amb el món islàmic s’hi ha mogut entre la por suspicaç i el silenci institucionalitzat. Aquesta és la tesi de La pupil·la de la mar: un assaig sobre el dàtil, la taronja i el garballó, de Bartomeu Obrador, que acaba de publicar la jove editorial menorquina Edicions Cuc.
En el carreró des Palau de Ciutadella es creu que s’ubicaria el palau de Said Ibn Hakam, el darrer gran rais de Menorca. Un personatge fascinant, que creà un aparat estatal amb secretaris, ministres i un petit exèrcit. Excepte per la placa que en fa al·lusió, la informació seriosa que se’n té és novament ben escassa. Un exemple més de com s’ha tractat fins ara tot aquest patrimoni menorquí tan negligit. Un assaig que ens ajuda a reflexionar sobre les conseqüències que el desconeixement d’aquest període ha tingut en la configuració de la identitat dels menorquins com a poble.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut