El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
Segons Simebal, la vaga ha estat secundada, com en els mesos anteriors, en un 80% en les consultes externes hospitalàries; i del 50% a l'Atenció Primària
L’inici de la quarta setmana de vaga de metges a les Balears ha deixat suspeses més de 2.000 consultes d’Atenció Primària, 1.300 consultes hospitalàries i proves diagnòstiques i una cinquantena d’operacions, segons l’IB-Salut. Una jornada que ha tengut un seguiment desigual entre especialitats.
Segons dades del sindicat mèdic Simebal, la vaga ha estat secundada, com en els mesos anteriors, en un 80 per cent en les consultes externes hospitalàries; i del 50 per cent a l’Atenció Primària. Alguns pacients s’han mostrat indignats perquè els han cancel·lat la cita.
Els facultatius reclamen diàleg i que es tenguin en compte les particularitats de la professió mèdica. Reivindiquen, entre altres coses, que s’acabin les guàrdies 24 hores. Continuen així les protestes contra l’esborrany de l’Estatut Marc del Ministeri de Sanitat.
La consellera de Salut, Manuela García, considera que la vaga de metges ha suposat, des que ha començat, recol·locar 65.000 actes mèdics, entre cites i operacions, i ha costat 8 milions d’euros a la comunitat. També ha carregat contra la ministra Mónica García.
Els facultatius es concentraran cada dia, a les 08.30 hores, fins divendres, a les portes dels hospitals per demanar negociar el nou estatut marc, ara ja no amb Sanitat, únicament, sinó amb altres ministeris com Funció Pública, per un estatut propi, diferenciat del règim general de la resta de personal sanitari.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits