L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
El president del Consell d'Eivissa declararà el pròxim 2 de juny davant el jutge
La querella criminal presentada per la Fiscalia Anticorrupció acusa el president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí dels delictes de prevaricació, tràfic d’influències, coaccions i assetjament laboral.
L’escrit diu que Marí va amenaçar la interventora que posava objeccions a les contractacions tant de l’ajuntament de Santa Eulària quan ell era alcalde com al Consell sent ell president, ja que van coincidir a les dues institucions.
A la querella la Fiscalia escriu que Marí va intentar que la interventora canviés el seu informe negatiu respecte a la contractació d’urgència de la campanya la “Vida Islados” mitjançant amenaces, coaccions d’acomiadament i pressions. Uns fets que li van causar quadres d’ansietat greus amb psoriasis i alopècia, fins que va partir a treballar a Barcelona, segons recull l’informe d’una psicòloga.
Segons l’informe de la interventora, no procedia la via d’emergència per aquesta contractació i s’hauria d’haver fet un concurs públic, fins i tot aconsella la nul·litat de ple dret de l’expedient i l’inici d’un procés de revisió d’ofici, informe que segons la querella de la Fiscalia, Marí va aixecar i no en va fer cas.
La Fiscalia basa el presumpte delicte de tràfic d’influències pel fet d’atorgar a una empresa administrada per una persona del mateix partit polític un contracte per import de més 250.000 euros, Fuera Escena Ibiza S.L., que tenia com a administradora única la número 10 de la llista del PP a l’Ajuntament de Santa Eulària el 2015 junt amb Vicent Marí. De fet, des de l’Ajuntament de Santa Eulària, amb Marí com a batlle, es van atorgar entre 2016 i 2020 contractes a aquesta mateixa empresa per valor de 1.287.267,62 euros en una legislatura, sous recollits en 570 factures diferents. Contractes que la interventora va informar negativament per no aplicar la normativa de contractació pública amb la citada empresa.
A més, segons l’escrit, la finalitat de la campanya de “La vida islados” era presentar-la a FITUR, però finalment no va ser així, incomplint, diu la querella, l’empresa adjudicatària el contracte.
Ara Marí haurà de respondre a aquestes qüestions davant el jutge el pròxim 2 de juny, cinc dies després de les eleccions autonòmiques.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues