El TSJIB avala el tancament del mític quiosquet de platja Es Puetó, a Sant Josep
Segons Costes, a la zona ja hi ha una àmplia oferta de restauració fora de la platja i, a més, el quiosquet compta amb instal·lacions fixes i elements no autoritzats
S'ha fet gràcies a les mostres recollides pel Cofib i a la feina de l'IMEDEA
La reconstrucció completa d’un esquelet d’au serveix als alumnes per estudiar el funcionament dels ecosistemes. El Consorci de Recuperació de la Fauna (Cofib) té un departament que conserva restes d’animals de les Balears. Des del 2010, n’han aconseguides més de 2.200.
És el resultat de moltes hores de feina. L’àguila coabarrada, espècie reintroduïda a Mallorca pel Consorci de Recuperació de la Fauna, reduïda a la seva mínima expressió. S’ha muntat amb ossos del Banc de Restes d’Espècies Insulars, un dels departaments del consorci.
Fa 10 anys que es va fundar per aprofitar les mostres d’animals que passen pels seus centres. Sempre havien volgut tenir-ne un esquelet complet, que tendrà una important tasca educativa.
L’activitat principal del Cofib és la reintroducció a la natura d’animals silvestres malmesos. Quan mor un exemplar que interessa tenir al banc de mostres, en retiren elements com plomes o ossos i es fa un laboriós procés de neteja.
Les mostres estan a disposició d’investigacions científiques. Algunes, de gran rellevància per als ecosistemes de les illes. Sense el banc de mostres, aconseguir restes d’animals concrets seria gairebé impossible per als investigadors.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Segons Costes, a la zona ja hi ha una àmplia oferta de restauració fora de la platja i, a més, el quiosquet compta amb instal·lacions fixes i elements no autoritzats
El succés ha ocorregut poc després de les 16.30 hores i el suposat agressor hauria fugit del lloc dels fets