La residència geriàtrica de Ciutadella duplicarà gairebé el seu espai que, gràcies als edificis que deixarà buits la clínica Juaneda, arribarà als 6.200 metres quadrats. Passarà de les 60 places actuals a 86. Algunes d’elles es reservaran per a unitats de respir: és a dir, places temporals per donar suport a les famílies.
Són 26 llits més per a una llista d’espera, però, que supera les 60 persones a Ciutadella i més d’un centenar a tota l’illa. A més de reduir aquestes xifres, la reforma de tot el centre permetrà consolidar un nou model de geriàtric i millorar l’atenció i la qualitat de vida dels usuaris. S’organitzarà en petites unitats de convivència per tal de promoure un entorn més proper i familiar.
També es milloraran els espais exteriors, la plaça de Sant Antoni i l’actual aparcament de la clínica, per potenciar-hi activitats a l’aire lliure. Tot plegat, suposarà una inversió de prop de 10 milions d’euros que finançaran a tres parts, l’Ajuntament, el Consell i el Govern. Està previst que durant el 2023 es redacti el projecte executiu i que la transformació de la residència comenci el 2024.
Una empresa de seguretat privada hi fa ara la instal·lació d'una sèrie de mesures electròniques obligatòries per a les joieries que suposen una inversió per a ella de fins a 10.000 €