El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
La part superior de l'estructura s'havia malmès per mor d'unes filtracions d'aigua, que hi varen originar taques i despreniments i varen danyar l'ornament artístic
L’Absis de l’església de Santa Maria, a Maó, recupera el seu estat original gràcies al projecte de restauració que s’hi du a terme. La part superior de l’estructura s’havia malmès per mor d’unes filtracions d’aigua, que hi varen originar taques i despreniments i varen danyar l’ornament artístic. Ara els feligresos senten missa entre bastides, però el resultat pagarà la pena.
Tothom qui passegi, a mitjan matí, pel centre de Maó, sentirà com repiquen unes campanes… És l’església de Santa Maria, situada al cor de la ciutat i que esdevé un dels edificis més emblemàtics de Maó. Des del passat mes d’octubre, les misses tenen una estètica diferent: una llarga tela blanca cobreix gran part del seu interior, damunt l’altar, tapa una bastida de més de 20 metres, que arriba al sostre de l’església.
Les pluges de fa uns anys varen malmetre la part superior de l’absis, tot i que el 2010 es va fer una petita intervenció a l’exterior de l’edifici per evitar que hi tornés a entrar la pluja, però l’aigua que ja s’havia filtrat, havia causat taques i despreniments que varen afectar la volta i varen danyar l’ornament artístic, fins al dia d’avui, que ha començat la seva restauració.
L’objectiu és recuperar els elements artístics de l’absis, que daten de principis del segle XIX, però aplicant materials moderns. Es pensava que només s’havia perdut un 30% de la capa pictòrica de l’absis, però en realitat la pèrdua de policromia superava el 80%.
Les feines de restauració, que han costat 138 mil euros arribats de donacions, tenen previst acabar a mitjans del mes que ve, i que així les misses durant Setmana Santa, recuperin el seu aspecte original.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles