CEIP Margalida Maria Socias? La comunitat educativa de sa Pobla debat sobre el nom de la nova escola
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
El nou pla d'equipaments comercials de Mallorca farà difícil aixecar grans superfícies
El nou pla d’equipaments comercials de Mallorca (PECMA) farà difícil aixecar grans centres comercials. D’una banda, perquè es limiten els equipaments de més de 700 metres quadrats als polígons de Palma i Marratxí. En canvi, sí que es podran fer de fins a 30.000 metres quadrats a Inca i de fins a 20.000 a Manacor.
D’altra banda, perquè per nous equipaments d’entre 700 i 5000 metres quadrats, s’haurà de presentar un estudi d’implantació comercial. Per més de 5.000 metres quadrats, es farà necessari un pla especial i un estudi de mobilitat. L’objectiu és, per exemple, evitar que es tornin a produir imatges de llargues cues de vehicles per accedir a la gran superfície. Fins i tot es podrà denegar la llicència.
Els nous establiments han de complir també paràmetres mediambientals com que el 50% de l’energia ha de ser autogenerada o que un 10% dels aparcaments han de ser per a vehicles elèctrics.
El PECMA zonifica l’illa en cinc àrees. Està previst que el ple del Consell insular l’aprovi inicialment dia 14 de desembre. Així, la moratòria deixarà d’estar vigent. Ara bé, fins que no s’aprovi definitivament, entrarà en vigor un nou règim de suspensió de llicències.
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
Es tracta d'un reflex de la influència púnica a l'illa que els investigadors demanen preservar i protegir de possibles despreniments
El cos surava en avançat estat de descomposició