Els psicòlegs esperen un repunt de casos d'estrès i ansietat
Acaben les vacances i passam de la platja… a l’oficina. Un canvi de rutines i horaris que afecta unes persones més que a d’altres i es coneix com a síndrome postvacacional. Enguany, els psicòlegs adverteixen que els efectes d’aquest canvi poden ser encara més marcats. S’hi suma la incertesa de si ens contagiarem, podrem tornar a la feina o si els fills podran anar a l’escola.
Segons la psicòloga Margalida Serra, “la motivació per tornar a la tasca és menor”, tenim més preocupacions que “impliquen dormir pitjor, en conseqüència descansam menys i ens sentim més cansats”, fins al punt en què es converteix “en un cicle viciós”. A més, apunta Serra, molta gent ha descartat viatjar per por o per les dificultats afegides a causa del coronavirus. Després de mesos d’un confinament sever, no poder sortir de l’illa pot haver generat una sensació de claustrofòbia.
Per tot plegat, els psicòlegs esperen un increment dels casos d’ansietat o estrès. De fet, segons el psicòleg Jaume Reynés, ja s’està notant un repunt “bastant important” de gent que demana la baixa mèdica o es planteja fer-ho per situacions d’estrès o ansietat. Per evitar arribar en aquest extrem, els experts recomanen assumir que la situació no depèn de nosaltres i acceptar la nova normalitat. També tenir un pla B per si les coses no surten com s’espera i ens veim obligats a fer quarantena. El pitjor que podem fer, hi afegeixen, és pensar que a nosaltres això no ens passarà.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici