Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Es produïren 27.731 sinistres, 10 dels quals amb la mort del treballador
79
La sinistralitat laboral a les Illes es va disparar l’any passat a les Balears amb un registre de 27.731 sinistres, 10 dels quals van acabar amb la mort del treballador (8 el 2021). Això és un 44% d’increment interanual, segons les dades de l’Institut Nacional de Seguretat i Salut Laboral difoses per la Unió Sindical Obrera (USO).
Es constata l’augment en totes les variables estudiades respecte de l’any anterior, tant els accidents lleus com els greus i els mortals. La gran majoria, 24.402 van passar durant la jornada laboral, mentre 3.329 foren en el trajecte entre la feina i el domicili. En ambdós casos, les xifres que representen un increment al voltant de més del 40% respecte dels registres de l’any anterior.
La secretària de polítiques socials de Comissions Obreres, Eva Cerdeiriña, reivindica que la tornada a la plena activitat econòmica després de la pandèmia no pot justificar l’augment de la sinistralitat i lamenta que les Balears continuïn encapçalant les estadístiques d’accidents per cada 100.000 habitants.
El sindicat creu que des de la comunitat poc es pot fer amb els recursos actuals que hi ha i reclama al govern de l’Estat un reforç de la Inspecció. La Conselleria de Treball està en espera de tancar la seva pròpia estadística per fer una anàlisi de la situació.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19