qsrr5Les residències de les Illes Balears acumulen avui dia 320 positius actius, 35 dels quals estan en aquests moments hospitalitzats. Així mateix, hi ha 278 treballadors amb diagnòstic confirmat i actiu en diferents residències. Així, si bé les residències han patit un increment de contagis en aquesta sisena onada, això no es plasma en un increment de les hospitalitzacions, ja que la gran majoria són casos lleus o asimptomàtics.
EL LLISTAT DELS CENTRES AMB USUARIS POSITIUS:
MALLORCA
– RD SENIORS MANACOR: 1 usuari amb infecció activa (hospitalitzat). 3 treballadors amb infecció activa.
– RD CAS NOTARI: 1 usuaris amb infecció activa ( hospitalitzat). 2 treballadors amb infecció activa.
– RD BONANOVA: 53 usuaris amb infecció activa (5 hospitalitzats, 1 a domicili i 47 a residència). 34 professionals amb infecció activa.
– RD SANT DOMINGO: 1 usuari amb infecció activa (a hospital).
– RD DOMUSVI COSTA D’EN BLANES: 1 usuaris positiu (a hospital). 8 professionals amb infecció activa.
– RD DOMUSVI CAPDEPERA: 14 usuaris amb infecció activa (13 a residencia i 1 a hospital). 13 treballadors amb infecció activa.
-RD DOMUSVI SANTANYI: 6 usuaris amb infecció activa (2 hospitalitzats i 4 a residència). 3 treballadors amb infecció activa.
-RD OASIS: 20 usuaris amb infecció activa (tots a residència). 5 professionals amb infecció activa.
-RD CALA ESTÀNCIA: 2 usuaris amb infecció activa (a residència). 7 treballadors amb infecció activa
-RD BOCAMBILIA: 80 usuaris amb infecció activa (5 hospitalitzats i 75 a residència). 13 treballadors amb infecció activa.
-RD HUIALFAS: 7 usuaris amb infecció activa (a residencia). 7 treballadors amb infecció activa.
-RD SENIORS INCA: 10 usuaris amb infecció activa (a residencia). 4 treballadors amb infecció activa.
-RD LLAR D’ANCIANS: 2 usuaris amb infecció activa (1 a hospital i 1 a residència). 9 professionals positius actius.
-RD DOMUSVI PALMA: 2 usuaris amb infecció activa (residència). 9 treballadors amb infecció activa.
-RD OMS / SANT MIQUEL: 6 usuaris amb infecció activa (a residencia). 13 treballadors amb infecció activa.
-RD FONTSANA PALMA: 3 usuaris amb infecció activa (hospitalitzats). 5 treballadors amb infecció activa.
-RD FONTSANA SOLLER (BELL ENTORN): 1 usuari amb infecció activa (a l’hospital). 5 treballadors amb infecció activa.
-RD DOMUSVI CAN CARBONELL: 25 usuaris amb infecció activa (19 a residencia i 6 a l’hospital). 17 treballadors amb infecció activa.
-RD POSADA DELS OLORS: 24 usuaris positius (22 a residencia i 2 a l’hospital). 7 treballadors amb infecció activa.
-RD ELITE: 7 usuaris positius 5 a residencia i 2 a l’hospital). 1 treballador positiu.
-RD CIUDAD JARDIN: 25 usuaris positius (a residència). 7 professionals amb infecció activa.
-RD LLEVANT: 9 usuaris amb infecció activa (8 a residència i 1 hospitalitzat) 4 professionals amb infecció activa.
-RD SENIORS POLLENÇA: 1 usuari positiu (a residència). 9 professionals amb infecció activa
-RD CAS METGE REI 1 usuari positiu (hospitalitzat) 1 professional positiu actiu.
MENORCA
-RD GENT GRAN CIME: 1 usuaris amb infecció activa (a residència). 8 professionals amb infecció activa.
-RD SANTA RITA 1 usuari amb infecció activa (a hospital), 8 treballadors positius actius
-RD HOSPITAL CIUTADELLA 2 usuaris amb infecció activa (a residència) 3 treballadors amb infecció activa
EIVISSA
-RD SA SERRA: 1 usuari amb infecció activa (a residència). 8 treballadors amb infecció activa.
-RD CAN BLAI: 3 usuaris amb infecció activa (2 a residència i 1 a l’hospital). 5 treballadors amb infecció activa.
-RD REINA SOFIA: 10 usuaris amb infecció activa (a residència).
L’EXPANSIÓ DE LA COVID CONTINUA DESBORDADA:
Avui Salut n’ha notificat més de 4.885 casos. Són prop de 4.900 persones contagiades més, una de les dades més altes en només un dia. La taxa de positivitat es manté també en nivells molt alts, amb un terç de les proves positives. Avui hi ha prop de 38.000 persones que passen la Covd són 1.000 més que ahir.
LA SITUACIÓ ALS HOSPITALS
Un dia més, creix la xifra de defuncions. Salut ha notificat avui 4 morts més que s’han produït els darrers 7 dies. De fet, en el mes de gener han mort per covid 29 persones. El que avui no puja són les xifres d’hospitalitzacions. Baixen els pacients a planta i a uci, tot i que de manera lleu. De fet, les Unitats de Critics estan en “risc molt alt”, amb 86 pacients covid ingressats.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros