110 l/m² a Mortitx i 78 l/m² a Santanyí, els registres més destacats de les tempestes d’aquest dijous
Les pluges que han afectat aquesta matinada les Balears han deixat valors acumulats importants de precipitació
Avui vespre és Lluna plena. La més gran i brillant de les tres superllunes d’aquest 2019. Superlluna és un terme modern que s’aplica a la lluna de perigeu, és a dir, quan el nostre satèl·lit se situa més a prop de la Terra. La de febrer, coincideix amb el moment en què Terra i Lluna guarden la menor distància de tot l’any.
Per aquest motiu la lluna brillarà més de l’habitual. Fins a un 30% més que la Lluna de setembre, que coincideix amb l’apogeu o moment de major allunyament de la Terra.
A simple vista serà difícil apreciar diferències de mida, però en realitat la superlluna també apareixerà més gran al cel. Fins a un 14% respecte a la de setembre.
Avui de matí, a punt de ser plena, les càmeres de Méteo, temps i natura han captat el moment en el qual s’amagava. Avui capvespre guaitarà de nou per sobre de l’horitzó un poc abans de les 18:30 hores. Precisament en aquest moment, amb referències conegudes com ara arbres o cases, és quan visualment s’observa millor la diferència respecte a una lluna ordinària.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les pluges que han afectat aquesta matinada les Balears han deixat valors acumulats importants de precipitació
A la resta de l'illa és groc, manco al nord que no hi ha cap avís
Cort ha informat que el parc de la Ribera i el de Can Terrers romanen tancats des de les 13.00 hores, mentre que el parc de Bellver tancarà a partir de les 21.00 hores