Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
L'Hospital de Son Espases ja l'aplica en el departament de maxilofacial
Els cirurgians de Son Espases ja utilitzen la tecnologia en 3 dimensions per planificar operacions. Els biotecnòlegs de l’hospital s’encarreguen de transformar els resultats d’una ressonància magnètica o un TAC en figures en 3 dimensions. Ho fan a través d’un programa informàtic, que crea la figura virtual. Després, amb l’ús d’unes ulleres de realitat virtual, el cirurgià pot recórrer i experimentar amb la part anatòmica que després haurà d’intervenir quirúrgicament a la sala d’operacions.
La impressió és relativament ràpida i depèn del tamany de l’objecte: una peça de la dimensió d’una dentadura pot estar acabada en una hora… Fins a dia d’avui, aquest sistema s’ha emprat en 17 pacients, en intervencions del servei maxil·lofacial i d’una manera inicial també en traumatologia infantil.
El servei s’ampliarà en breu, també, a les operacions de cirurgia vascular i traumatologia d’adults. Son Espases és el segon hospital de l’Estat que ha creat una comissió especialitzada en el desenvolupament d’aquesta tecnologia innovadora.
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat