Els comerços de Binissalem deixaran que els menors sense mòbil puguin telefonar en cas d’emergència
La iniciativa forma part del projecte Descans Digital
El seguiment és elevat, especialment en anestèsia, i es preveu la suspensió d’operacions no urgents mentre continuen bloquejades les negociacions de l’Estatut Marc
8
La tercera setmana de vaga mèdica d’enguany ha començat “amb força” a les Illes Balears, segons el sindicat mèdic Simebal, en un context de negociacions encara encallades sobre l’Estatut Marc proposat pel Ministeri de Sanitat.
Les mobilitzacions, previstes entre aquest dilluns i dimecres, s’han iniciat amb concentracions a les portes dels principals hospitals de l’arxipèlag. Les protestes han tengut lloc als hospitals de Son Espases, Son Llàtzer, Manacor, Inca i Mateu Orfila. En canvi, els professionals de Can Misses se sumaran directament a la manifestació prevista per dimecres.
Tot i que només han passat unes hores des de l’inici de la protesta, el sindicat destaca un seguiment elevat, especialment als serveis d’anestèsia. Aquesta situació fa preveure, una vegada més, la suspensió de les operacions quirúrgiques programades, mentre que només es mantendran aquelles que compleixin els serveis mínims, és a dir, les intervencions urgents.
Simebal confia que aquesta tercera setmana mantingui un nivell de participació alt, malgrat el “cansament” dels professionals després de setmanes de mobilitzacions sense avenços en la negociació.
El sindicat ha remarcat que es tracta d’un “moment clau per al futur de la professió mèdica i del sistema nacional de salut” i ha fet una crida al suport i a la implicació tant del personal sanitari com de la ciutadania.
La iniciativa forma part del projecte Descans Digital
El consistori es planteja no pausar les obres durant l'estiu i els comerciants estan molestos
Algunes de les víctimes han hagut de ser rescatades en una complicada feina dels serveis d'emergències