Tres persones ferides en un accident de trànsit a Valldemossa
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
La UIB estudia la resistència a l'estrès hídric i les altes temperatures
285
La conca del Mediterrani serà de les zones més afectades pel canvi climàtic, segons apunten diversos estudis. Amb la mirada posada en les conseqüències, la Universitat de les Illes Balears participa en un projecte europeu per trobar tomàtigues resistents a la pujada de la temperatura i la manca d’aigua per mor del descens de les precipitacions.
L’investigador Mateu Fullana explica, a l’informatiu vespre d’IB3 Ràdio, que fan una anàlisi entre diferents varietats. Valoren la seva resistència a factors com l’estrès hídric i les altes temperatures, entre d’altres. De l’estudi es desprèn que la tomàtiga de ramallet es troba entre les 40 millors. Dins aquest llistat també hi figuren algunes varietats d’Italia, França i l’Israel.
Ara es plantegen altres qüestions, com valorar si la part superior de la tomàtiga de ramallet utilitzada “com a peu” també resisteix a la sequera i s’adapta. Així podran donar-li al pagès la combinació perfecte per optimitzat el seu cultiu.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
S'hi ha duit a terme un simulacre i s'hi han fet obres de millora, limitades a aquest diumenge
La iniciativa forma part del projecte Descans Digital