El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un estudi constata, però, que s'ha afeblit i que molts elements que les componen es poden perdre
La tradició de les cases santes, que s’instal·len a esglésies i convents de Mallorca de Dijous a Divendres Sant perdura, però ha perdut força amb el pas dels anys. Un estudi que s’acaba de presentar a Sencelles constata que molts dels elements que conformaven aquests muntatges es poden acabar perdent si no s’hi actua ja.
Les cases santes, que formen part de la litúrgia de la Setmana Santa, és un costum universal a l’Església catòlica. Està datat des del segle XI i a casa nostra es manté, tot i que la secularització constant de la nostra societat fa que de cada vegada siguin més senzilles i menys ornamentades.
A part de l’urna per dipositar-hi les formes consagrades, figures de sants, àngels i altres elements componen aquestes cases santes. L’estudi constata que moltes d’aquestes figures es troben en mal estat de conservació i que poden arribar a desaparèixer.
La tradició de les cases santes, que en molts casos incorpora el brull com a element ornamental, es manté viva a Mallorca, sobretot a parròquies de Palma, però també a la Part Forana.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
S'estrena un nou tipus de prova, més orientat a les habilitats professionals
El marit de la víctima i diversos testimonis varen evitar que una dona fos introduïda per força dins un vehicle