L’equilibri entre les restriccions imposades a la població i l’evolució de la lluita contra la pandèmia és ben difícil. Un estira-i-arronsa que moltes vegades ha creat confusió, tot tenint en compte que és una situació sense precedents. Per aquest motiu, Massimiliano Zanin ha elaborat un model per estudiar si és bo o no que les persones no es puguin moure metre hi ha transmissió del coronavirus.
La conclusió és que pot ser bo que part de la població urbana es mogui als pobles, sempre que hi quedi fins que el ritme d’infecció es redueixi.
Destaquen que aquest model matemàtic bàsic que han emprat, i que ha sortit publicat a la revista científica CHAOS, és només un primer pas i que requereix més investigació en l’estudi de les mesures anticovid.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros