Tot a punt per a la Mallorca 312: a quines carreteres afectarà?
La competició torna amb 8.500 ciclistes i un ampli dispositiu de talls de trànsit a tota l’illa
Segons l'estudi dels científics de la UIB, la presència d'aquest depredador provoca estrès oxidatiu a les abelles
Un conjunt de científics de la Universitat de les Illes, experts biòlegs i de Ciències de la Salut, han estudiat quin impacte la presència de Vespa Velutina en les colònies d’abelles més enllà de la pèrdua directa d’exemplars. Aquest depredador espera les abelles devora la piquera de les caseres, les captura, les duu al seu niu i se les menja.
Els científics han recollit mostres de 8 caseres amb vespa asiàtica a prop i 8 sense vespa a la Serra de Tramuntana i han analitzat l’ARN dels exemplars recollits. Els resultats mostren com la presència del depredador afecta les abelles des del punt de vista molecular: tenen estrès oxidatiu, similar al que pateixen les persones amb malalties greus, com el càncer i Alzheimer.
És el primer cop que es demostra que la presència de la vespa asiàtica invasora afecta negativament la salut de les abelles.
La vespa asiàtica es detectà a les Illes l’any 2015. Tot d’una, se’n començà una recerca activa de nius i exemplars. L’any passat, només 8 vespes asiàtiques varen caure a les trampes de la xarxa de detecció i captura. Enguany, cap. Una bona notícia de cara a la possible eradicació d’aquesta espècie invasora.
Segons l'estudi dels científics de la UIB
la presència d'aquest depredador provoca estrès oxidatiu a les abelles
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La competició torna amb 8.500 ciclistes i un ampli dispositiu de talls de trànsit a tota l’illa
Només el 38% dels alumnes han anat aquest divendres a classe. Asseguren que no aturaran fins que Miquel Rodán deixi l’escola