Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Una xerrada sobre cinema i canvi climàtic obre la primera edició del cicle 'Jo berén ciència'
La UIB ha posat en marxa una iniciativa que durarà tota la setmana: ‘Jo berén ciència’. Es farà cada dia a les deu del matí a la cafeteria de l’edifici de Son Lledó. És una activitat gratuïta i ha començat amb una xerrada sobre cinema i canvi climàtic, impartida per dues investigadores del Departament de Filologia Anglesa. Els altres dies s’oferiran xerrades sobre biologia, química, zoologia i educació. Tothom que vulgui berenar ciència, s’hi pot apuntar de franc aquí.
Calendari de xerrades
Dilluns, 21 de novembre: «Berenam cinema per a la fi del món», amb Katarzyna Paszkiewicz i Andrea Ruthven, professores de Filologia Anglesa de la UIB i investigadores del projecte de recerca “Cinema i Medi Ambient: Ecologies afectives a l’Antropocè”.
Dimarts, 22 de novembre: «Ets un fals prim?», amb Carmen García Ruano, investigadora predoctoral del Departament de Biologia Fonamental i Ciències de la Salut de la UIB, i Paula Oliver, catedràtica de Bioquímica i Biologia Molecular de la UIB.
Dimecres, 23 de novembre: «Som el que menjam, però sabem el que berenam?», amb Cristina Reche, investigadora predoctoral del Departament de Química de la UIB.
Dijous, 24 de novembre: «Berenar antizoonòtic», amb Claudia Paredes, professora del Departament de Biologia de la UIB i investigadora del grup de recerca de Zoologia Aplicada i de la Conservació (ZAP) de la UIB.
Divendres, 25 de novembre: «Si al teu fill/a li costa parlar, això t’interessa», amb Daniel Adrover i Eva Aguilar, professors del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la UIB i investigadors del Grup de Recerca en Desenvolupament, Educació i Llenguatge (I+DEL) de la UIB.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou