La Conselleria d'Educació destinarà 200.000 euros per ajudar els centres a pagar la factura
A la Universitat de les Illes, UIB, no s’encén la calefacció des d’aquest dilluns. És una de les mesures preses per fer front a l’encariment de l’energia, però no és l’única. El vicerector d’Economia, Carles Mulet, diu que, a banda d’apagar la calefacció, també han implantat “una reducció de la il·luminació a zones comuns i al campus” i que preveuen “el tancament dels edificis una hora abans a partir de l’1 d’abril”. A la UIB diuen que, si no actuaven, el cost de l’electricitat es podia disparar enguany fins als 6 milions d’euros.
A les escoles també s’ha multiplicat la factura, però en aquest cas no hi ha instruccions perquè estalviïn. El que farà Educació és afegir una partida extraordinària de devers 200.000 euros, per ajudar els centres educatius a pagar l’electricitat.
Hi ha constructores que es plantegen un tancament temporal
Un altre sector en què preocupa molt aquesta deriva alcista de preus és la construcció. Diuen que no poden assumir l’encariment de materials, llum i combustibles. Els més afectats són constructors que fan obra pública i treballen amb pressupostos tancats. La directora de l’Associació de Constructors de Balears, Sandra Verger, comenta que hi ha empreses que es plantegen “aturar temporalment. D’altres m’han traslladat que hi ha subcontractistes que han abandonat l’obra”.
El preu de la llum torna a pujar aquest dilluns
Mentrestant, els preus de l’energia continuen disparats. El preu de la llum torna a pujar aquest dilluns i supera lleugerament els 250 euros megawatt/hora. I la bombona de butà també s’encareix a partir de demà. El seu preu màxim pujarà un 5% i fregarà els 19 euros.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge
24 façanes i 11 comerços participen en el concurs de decoració de carnaval