Menorquins i pitiüsos poden sol·licitar des d’aquest dilluns la Targeta Única de transport per Mallorca
Es podrà demanar en línia a partir del 9 de març i també presencialment a les oficines dels consells insulars
Espanya, fins ara en contra, ha avalat finalment la mesura: "Estàvem obligats a dir que sí per solidaritat"
Nord Stream 1. | Hannibal Hanschke (Reuters)
156Finalment hi ha hagut acord. Els estats membre de la Unió Europea han pactat reduir el consum de gas un 15% en vista a l’hivern, davant un possible tall de subministrament de Rússia.
Espanya, que fins ara es mostrava en contra de la mesura, ha acceptat finalment el pla. “És un missatge clar d’unitat enfront del xantatge de Putin, de solidaritat amb aquells estats membre de la Unió Europea que es veuen molt més afectats. Encara que troben a faltar algunes de les coses que havíem proposat, crec que estam obligats, evidentment, a dir que sí, a fer feina, i a continuar impulsant mesures d’estalvi i eficiència energètica a casa”, ha dit la vicepresidenta segona i ministra de Transició Energètica, Teresa Ribera, abans de la reunió.
L’acord ha estat possible gràcies a la multitud de derogacions que s’han inclòs a la norma per acomodar tots els països crítics amb la proposta original, entre els quals Espanya. “L’hivern s’acosta i no sabem com serà de fred. El que sí que sabem segur és que Putin seguirà amb els seus jocs i fent xantatge amb el subministrament de gas. És una cosa per a la qual hem de preparar i protegir les nostres llars i empreses. Hem d’assumir el control del joc i reduir la nostra dependència de Rússia com més aviat millor”, ha dit el viceprimer ministre txec i responsable d’Energia, Jozef Síkela, president de torn de la UE.
Es podrà demanar en línia a partir del 9 de març i també presencialment a les oficines dels consells insulars
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
El taxista afectat per la topada amb l'autobús de l'EMT explica l'accident a IB3 Notícies