La junta militar colpista de Níger ha acusat França de voler intervenir militarment en el país africà per alliberar el fins ara president, Mohamed Bazoum
EFE/ISSIFOU DJIBO
16La junta militar colpista de Níger ha acusat França de voler intervenir militarment en el país africà per alliberar el fins ara president, Mohamed Bazoum. El coronel Amadou Abdramane ha assegurat que França prepara aquesta acció amb la complicitat d’alguns nigerins per obtenir les autoritzacions polítiques i militars necessàries.
En aquests moments, es manté un dispositiu de seguretat al voltant de l’ambaixada de França, a Niamey, després que ahir centenars de manifestants intentassin entrar-hi per la força per demanar la retirada de la presència francesa al país.
D’altra banda, la Unió Europea ha dit avui que donarà suport a totes les mesures acordades per la Comunitat Econòmica dels Estats d’Àfrica Occidental, que inclouen l’ultimàtum als colpistes perquè alliberin el president Bazoum.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto