Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
És una de les cinc unitats d'aquest tipus que hi ha a les illes i atén una trentena d'usuaris
La Unitat Comunitària de Rehabilitació Mental d’Inca, adreçada a persones amb trastorns mentals severs en tractament i amb dificultats per integrar-se socialment, ja té una ubicació definitiva al centre de la ciutat. Després de 10 anys, s’ha traslladat de la unitat bàsica de salut de So na Monda a un espai propi de 200 metres quadrats.
És una de les 5 unitats comunitàries d’aquest tipus que hi ha a les Illes i ofereix tallers d’habilitats socials, expressió corporal, teràpies de grup, esport, psicoeducació i sortides terapèutiques. Té capacitat per a 30 usuaris, però, avui dia n’atén 21. El centre té dos tipus d’usuaris: per una banda, les persones joves d’entre 20-30 anys i, per una altra banda, persones que volten els 50 i que han patit un trastorn mental sever i necessiten recuperar la seva vida.
Quan un pacient és derivat a aquesta unitat des dels serveis de salut mental de l’Hospital d’Inca el primer que se li fa és una valoració per part de psiquiatria i psicologia i, a partir d’aquí, es defineix el seu circuit. En concret, l’equip està format per 9 professionals que fan feina amb els pacients i les seves famílies: un psiquiatre, un psicòleg clínic, un terapeuta ocupacional, una infermera, un treballador social, 3 monitors de rehabilitació i 1 administratiu.
L’objectiu és donar eines als pacients per millorar les seves habilitats, les seves capacitats cognitives i funcionals perquè siguin autònoms i es puguin reinserir i recuperar socialment i laboral.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer General Riera de Palma
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari