El Servei de Salut reprogramarà l’actividad anul·lada per minimitzar-ne l’impacte als usuaris
La vaga de metges d'aquest dijous. Foto: Europa Press.
220La vaga de metges d’àmbit nacional contra l’Estatut Marc ha obligat a anul·lar 316 operacions i 11.538 consultes a les Illes Balears, que el Servei de Salut de les Illes Balears (IB-Salut) s’ha compromès a reprogramar per minimitzar l’impacte sobre els usuaris.
El servei de salut ha hagut de reprogramar 12.604 actuacions mèdiques anul·lades durant aquesta setmana. A banda de les operacions i en concret, les aturades han provocat la suspensió de 5.396 consultes hospitalàries, 575 proves radiològiques, 175 proves diagnòstiques i 6.142 consultes d’atenció primària.
Per illes, a Mallorca la vaga ha obligat a anul·lar 225 intervencions quirúrgiques, 4.843 consultes hospitalàries, 500 proves radiològiques, 101 proves diagnòstiques i 4.985 consultes d’atenció primària; a Menorca, 33 operacions, 395 consultes hospitalàries, 17 proves radiològiques, 34 proves diagnòstiques i 226 consultes d’atenció primària; i a les Pitiüses, 58 intervencions quirúrgiques, 1.380 consultes hospitalàries, quatre proves radiològiques, 11 proves diagnòstiques i 1.341 consultes d’atenció primària.
La reprogramació de les activitats suposarà un lleuger increment en les llistes d’espera per a intervencions quirúrgiques, consultes i proves diagnòstiques.
S'ha obert una investigació i se'n cerca el responsable
Dos cavalls de pura raça menorquina participen en un esdeveniment a la Setmana de la Moda d'Alta Costura
L'incident ha obligat a tallar, parcialment, la carretera de Valldemossa, però ja s'ha restablit la circulació
Les cirurgies bariàtriques es van començar a fer a Menorca el 2019 i ja s'han operat entre 60 i 65 persones