Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Un estudi de la UIB i la Fundació IRES detecta que l'abordatge públic es fa des de la perspectiva de l'home
La tensió en el mercat de l’habitatge esdevé tensió en la situació de les persones. Més encara si són dones víctimes de violència masclista. Més encara si tenen fills. I més encara si són migrants i no tenen xarxa a les Illes. Així ho han explicat avui els investigadors de la Fundació IRES i de l’Observatori Social de les Illes Balears de la UIB.
Ho han fet en el marc d’una dada descoratjadora: des del 2015 ha augmentat un 120% el nombre de dones al carrer o en centres d’acollida. Així i tot, elles, a diferència d’ells, eviten al màxim acudir a l’administració quan es troben en situació d’exclusió residencial. Per tenir un sostre i no perdre els fills, despleguen multitud d’estratègies, com sostenir relacions de parella no desitjades o prostitutïr-se.
Per tot això, els analistes aposten per introduir la perspectiva de gènere en les polítiques públiques per a aquests perfils i per obrir el debat de la intervenció de preus en el mercat de l’habitatge.
Els investigadors també han detectat que les dones sense sostre i víctimes de violència solen manifestar problemes de salut mental i consum actiu de substàncies.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
A conseqüència de la col·lisió, tots dos vehicles s'han pres foc