Avui és el darrer dia per enviar el vot per via postal amb vistes a la cita electoral del diumenge 28
96
Després que s’ampliàs un dia el termini establert inicialment, avui és el darrer dia per enviar per correu el vot per a les eleccions del 28M; un procediment que han sol·licitat 22.600 persones a les Balears, el 7% manco que en els darrers comicis. És un tràmit “molt fàcil” i facilitat “amb molta amabilitat” per al personal de les oficines postals, expliquen a IB3 Notícies dos votants que han pogut demanar per Internet la remissió de la documentació a casa. Un cop ho han fet, diumenge estaran cridats a dipositar els fulls de votació de manera presencial a les Illes, 770.000 censats.
Logística electoral
Mentrestant, les brigades municipals esperen el fi de la setmana escolar per muntar l’atrezzo als col·legis electorals, on ja hi ha dipositat i arraconat tot el material necessari. “Taules, cadires, cabines, rampes d’accessibilitat i, per descomptat, urnes, sobres i paperetes”, explica el coordinador de la brigada municipal de Palma, Miquel Pou.
La peculiaritat de Formentera
Formentera té diverses peculiaritats quant a les eleccions locals: el consell insular és una institució híbrida que funciona a l’hora d’ajuntament. És per això que els residents estrangers tenen dret de vot i els terminis de constitució del govern són diferents: 20 dies des de la votació, explica el secretari de la institució insular, Àngel Navarro. En el cas que hi hagués impugnacions, fet que encara no ha passat mai, la nova data límit de constitució del Consell insular seria el 7 de juliol.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou