Logo IB3N
X

L’acampada de Palma manté la protesta i apunta cap a una vaga general

Els acampats asseguren que la nova aprovació dels decrets d’habitatge no garanteixen la continuïtat de les mesures més enllà de les eleccions

05/10/2026

L’acampada de Palma manté la protesta i apunta cap a una vaga general

55

L’acampada de la plaça d’Espanya de Palma manté, de moment, la protesta una setmana després del seu inici, malgrat l’avançament de les eleccions generals anunciat pel president del Govern central, Pedro Sánchez. Els acampats han celebrat aquest dilluns horabaixa una assemblea per valorar la nova situació política i decidir els pròxims passos de la mobilització.

Actualment, hi ha una cinquantena de tendes de campanya a la plaça d’Espanya, i els participants asseguren que no tenen intenció d’aixecar l’acampada. El seu objectiu és mantenir la mobilització i aconseguir una vaga general.

Els acampats no confien que, encara que aquest dimarts el Consell de Ministres aprovi els dos decrets d’habitatge, les mesures puguin mantenir la vigència més enllà de les pròximes eleccions generals. Per això, consideren que l’aprovació dels decrets no és suficient per posar fi a les seves reivindicacions i defensen mantenir la mobilització.

Precisament, durant l’assemblea d’aquest dilluns, els participants han valorat també amb sorpresa l’anunci fet per CCOO i UGT a escala estatal de convocar una vaga general durant el mes d’octubre.

El portaveu de l’acampada, Lluc Cifre, ha reivindicat la necessitat d’una acció contundent davant la crisi de l’habitatge i ha reclamat mesures que permetin a la ciutadania “viure dignament”.

Els participants defensen que la mobilització ha servit també per generar consciència social i asseguren que representen moltes altres persones que comparteixen les seves reivindicacions. “Entre un gra d’arena i un gra d’arena, som molta arena”, ha explicat una de les persones acampades.

L’acampada de Palma continuarà, per ara, a la plaça d’Espanya, pendent de les decisions que es puguin prendre en les pròximes hores i de l’evolució de la mobilització a escala estatal.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT