El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
L'han citat com a testimoni a petició del destituït conseller d'Interior Joaquim Forn
El major dels Mossos, Ferran López, ha defensat davant el jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena l’actuació dels Mossos durant l’1-O. El cap de la policia autonòmica ha apuntat que va donar compliment als mandats judicials. López ha afirmat que l’encarregat del dispositiu policial de l’1-O coneixia el dispositiu dels Mossos per a aquella jornada.
Ha contradit d’aquesta manera la declaració que el coronel Pérez de los Cobos va fer al Tribunal Suprem, que va servir de base per mantenir la presó per al conseller destituït Joaquim Forn i segons la qual els Mossos no van informar correctament la resta de cossos sobre el dispositiu que pensaven desplegar l’1-O.
De los Cobos, va assegurar, fins i tot, que van “vigilar” els moviments de la policia espanyola el dia del referèndum per “informar” els concentrats que omplien els col·legis electorals per tal que es poguessin organitzar.
Segons fonts jurídiques, durant aquesta declaració de tres hores, López ha recordat que hi havia un únic dispositiu de seguretat i que la policia catalana es cuidava de seguretat ciutadana, mentre que la part especialitzada d’ordre públic corresponia a la policia espanyola.
López ha comparegut citat com a testimoni a petició del destituït conseller d’Interior Joaquim Forn, actualment empresonat a Estremera. Segons Forn, l’informe del coordinador del dispositiu de seguretat, el coronel de la Guàrdia Civil Diego Pérez de los Cobos, estaria ple d’incorreccions.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits