El gerent de l'organisme assegura que és una infracció "freqüent" i "difícil de detectar" perquè no se pot veure a simple vista
El director gerent de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca, Bartomeu Tugores, adverteix de l’existència de soterranis il·legals a àrees amb risc d’inundacions. Un fet extremadament perillós si en aquestes dependències s’habiliten estàncies, com dormitoris, perquè es poden anegar amb molta facilitat. Segons ha explicat Tugores a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio és una infracció molt freqüent en construccions il·legals i molt difícil de detectar “ja que no es pot comprovar a simple vista”.
El gerent de l’Agència de Defensa del Territori avisa dels riscos que suposa aquest fet: Construir un soterrani sense llicències és “greu” però fer-ho a una àrea amb risc d’inundacions és “especialment greu”, afegeix.
“Aquestes àrees no estan delimitades perquè sí. S’ha previst que algún dia podrien arrivar a inundar-se. La construcció de soterrani pot suposar un risc evident”, ha assegurat. Bartomeu Tugores afegeix, a més, que si es compleix la normativa les edificacions són segures. Altra qüestió, ha dit, és si s’ha de modificar la llei. En tot cas, són els experts en la matèria, com els treballadors de la Direcció de Recursos Hídrics, els encarregats d’estudiar-ho.
Torna a escoltar l’entrevista a Bartomeu Tugores aquí