Durant el matí, les platges de Cala Major, Can Pere Antoni i s'Arenal han estat barrades al bany per vessaments
Les platges urbanes de Can Pere Antoni i Cala Major, així com la platja de s’Arenal de Llucmajor han tengut tot el matí la bandera vermella hissada per vessaments d’aigües procedents dels torrents, arran de la barrumbada d’aigua que ha caigut en poc més d’una hora aquest dijous a primera hora.
A s’Arenal de Llucmajor, la bandera vermella es mantendrà fins que les anàlisis d’aigua confirmin que el bany no és perjudicial per a la salut. Segons ha informat l’Ajuntament, la primera anàlisi ja ha mostrat indicis que l’aigua no és apta per al bany. Davant aquesta situació, s’han demanat noves proves per decidir les mesures dels pròxims dies.
Alguns usuaris de la platja han expressat el seu malestar per l’estat del torrent, que han qualificat de “molt brut”. També han criticat que “fins fa dos dies no hi havia dutxes, i ara que les han posades, passa això, que no es pot nedar perquè l’aigua està contaminada”.
Pel que fa a Cala Major, durant l’horabaixa s’han anat suavitzant les restriccions. Després de rebre indicacions de Cort, els socorristes han hissat la bandera groga, ja que no es preveu que la qualitat de l’aigua s’hagi vist afectada de manera greu. Amb tot, es demana precaució, motiu pel qual encara no s’ha hissat la bandera verda.
Tant l’Ajuntament de Llucmajor com el de Palma romanen pendents de les pròximes anàlisis per determinar si es poden eliminar les restriccions o si, per contra, caldrà mantenir-les.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general