L’Ajuntament de Ciutadella ha passat en tres anys d’estar sotmès al pla d’ajustament que l’obligava a tornar 6,2 milions d’euros al Ministeri d’Hisenda, a disposar d’un fons líquid de tresoreria, en caixa, de 7,2 milions d’euros.
El darrer exercici, el de l’any passat, s’ha tancat amb un superàvit de 5 milions i mig. Però la Llei Montoro no li permet destinar-los a inversions en millores i obra pública, tot i que ja no està en risc l’estabilitat pressupostària.
Per açò, dijous aprovarà un acord de ple per instar Madrid a eliminar aquestes restriccions.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres
El canvi s'adapta a la Llei de capitalitat, que fixa que la denominació oficial de la ciutat és només Palma. Ara s'obri un període d'al·legacions abans que la modificació es pugui aprovar de manera definitiva.