Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

La Conselleria d'Educació espera que el Conservatori de Música i Dansa de Menorca pugui començar a construir-se aquesta legislatura
Ara s’hi ubica el pàrquing de Dalt es Cós. La parcel·la municipal és apta perquè està qualificada d’equipament. El nou Conservatori estarà voltejat per quatre carrers i no tendrà veïns directes. Està ubicat dins la ciutat per arribar-hi a peu i, al mateix temps, és accessible amb vehicle, i ja pensen d’on treure més places de pàrquing.
Héctor Pons, batle de Maó, vol que s’aprofiti aquesta obra per soterrar un aparcament: “Creim que seria una bona opció, és possible urbanísticament, i la segona qüestió que estudiam són dues parcel·les municipals d’equipament, una a prop del Cementeri i una altra a la Sínia Costabella, que es podrien habilitar com aparcament”.
L’Ajuntament cedirà formalment el solar per al Conservatori a la Conselleria d’Educació, que assegura que serà una prioritat. Antoni Vera, conseller d’Educació, afirma que, a final del 2024, es podria licitar el projecte del Conservatori de Maó: “Jo crec que podria ser una realitat aquesta legislatura, hi farem feina”. Adolfo Vilafranca, president del Consell de Menorca, diu, per la seva part: “El Consell Insular de Menorca aportarà la dotació de l’equipament perquè sigui una realitat”.
La Conselleria assegura que estudiarà incloure els estudis de dansa. Tendrà auditori i serà un punt de trobada cultural. Mar Vidal, directora del Conservatori de Música i Dansa, explica que és la primera vegada en anys que estan esperançats: “Estàvem desesperats”. Maria Antonietta Muggianu, vicepresidenta de l’APIMA, recorda que s‘ha de considerar que hi pugui haver nens amb mobilitat reduïda: “També hi haurà molt transport d’instruments; és important que sigui un espai que garanteixi facilitats”.
A elles dues, els sembla un lloc idoni i accessible, per fer un espai modern. També a prop de la parada de bus i del camí de Trepucó que va als instituts.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar