La majoria dels morts i ferits són clients estrangers que estaven sopant quan s'ha esfondrat la primera planta del local
Bombers i Policia Local actuant en el lloc del succés. Isaac Buj / Europa Press
544Quatre persones han mort, tres dones i un home, i 16 han resultat ferides en l’esfondrament del bar-restaurant Medusa Beach Club, registrat devers les 20.30 hores de dijous, a Platja de Palma quan el local estava ple de clients. La majoria dels ferits i persones mortes són clients estrangers que estaven sopant i bevent quan la primera planta del local ha passat per ull. També s’ha conegut que una de les persones mortes és un treballador del local. L’Ajuntament de Palma ha decretat tres dies de dol oficial a la ciutat.
El cap dels Bombers de Palma, Eder García, ha declarat que els equips de rescat continuaran fent feina durant la matinada per si hi hagués més víctimes entre les runes. La primera hipòtesi amb la qual fan feina és que l’esfondrament s’hauria produït pel sobrepès de la primera planta, que ha caigut damunt el soterrani, on hi havia més clients, ha explicat García.
Ja es coneixen les identitats i edats de les víctimes mortals i els ferits, tot i que encara no s’ha determinat quins són treballadors o turistes que gaudien de l’horabaixa en aquest local de primera línia. Les autoritats han explicat que primer n’informaran les famílies.
El balanç fins a la mitjanit és de quatre morts, set ferits molt greus i nou ferits greus, segons ha informat el centre de coordinació d’emergències 112.
Fins al lloc s’han desplaçat agents de la Policia Nacional, els Bombers de Palma, la policia local i del servei d’emergències sanitàries 061, que ha mobilitzat més d’una vintena d’ambulàncies per a evacuar els ferits fins als centres hospitalaris.
Els responsables de l’operatiu han demanat silenci als centenars de turistes i ciutadans congregats entorn de l’establiment sinistrat per si algun soroll pogués revelar la presència de víctimes atrapades. També han acudit al lloc per a interessar-se pel seu estat familiars dels treballadors del local.
La presidenta del Govern balear, Marga Prohens, el batle de Palma, Jaime Martínez, i el cap superior de Policia de les Balears, José Luis Santafé, han seguit sobre el terreny la intervenció dels cossos d’emergència, i tècnics municipals han fet una primera avaluació d’emergència sobre l’estat de l’edifici. En el local, segons els testimonis, hi havia nombrosos clients, molts d’ells turistes estrangers, ja que a Platja de Palma, una zona que congrega principalment visitants alemanys, ja ha començat la temporada alta.
El president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha parlat amb la presidenta de les Balears, Marga Prohens, i amb el batle, Jaime Martínez, per a oferir-los la col·laboració que precisin per a fer front a la tragèdia.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran