Encara, però, queden oberts alguns fronts judicials sobre la demolició del monòlit, un dels majors monuments franquistes
Imatge d'arxiu del monòlit de sa Feixina. / EUROPA PRESS
21L’Ajuntament de Palma ha desistit del contracte d’execució de les obres que havien de demolir el monòlit de sa Feixina. Així ho ha explicat la portaveu de Cort, Belén Soto, aquest dimecres en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern, en la qual ha mostrat la satisfacció de l’equip de govern, ja que “les institucions judicials han optat per la protecció del patrimoni”. A més, ha indicat que “tot i que queden oberts alguns fronts a nivell judicial”, des de l’Ajuntament entenen que “per qüestions de coherència i respecte als tècnics de les obres, calia l’anul·lació del contracte”.
Els plecs de la demolició foren aprovats el 2016, i quedaren paralitzats poc després quan es va iniciar el procediment per declarar-lo bé catalogat. De llavors ençà, el periple judicial encara continua, ja que queda pendent el recurs de Memòria de Mallorca per evitar-ne la protecció.